През юни 2015 г. надзорният съвет на Osram Licht AG одобри отделянето на своята обща осветителна лампова бизнес единица, като новата компания беше наречена LEDVANCE. Името LEDVANCE е комбинация от термините “LED” и “advance” (аванс), което отразява тенденцията към LED технологии в осветителния пазар и възможностите, които тази развиваща се област предлага. Олаф Берлиен, главен изпълнителен директор на Osram Licht AG, обяви новото име и подчерта амбициите на компанията да разработва активно възможностите, които LED технологиите предлагат.
LEDVANCE предлага традиционно осветление, модерни LED лампи и стандартизирани продукти за продажба на дребно (over-the-counter, OTC) луминари, както и свързани и интелигентни осветителни решения за умни домове и сгради. Лидер на компанията стана Jes Munk Hansen, който вече беше управлявал ламповата бизнес единица на Osram през предходната година и преди това беше ръководител на американския бизнес на Osram. Управленският екип на LEDVANCE включваше специалисти от различни области – финанси, продажби и маркетинг, операции и човешки ресурси. Компанията имаше силна международна продажбена екипа и обширен опит в осветителната индустрия и бизнеса с големи обеми. Благодарение на по-гъвкавите структури и повече свобода като независима компания, LEDVANCE беше в състояние да реагира много по-бързо на промените в пазарните условия и индивидуалните потребителски нужди.
През юли 2016 г., бившият бизнес за общо осветление на OSRAM SYLVANIA беше преобразуван в отделно юридическо лице, LEDVANCE LLC, което през март 2017 г. беше продадено на консорциум от китайски компании, включително инвеститора IDG Capital, китайската осветителна компания MLS Co., Ltd. (MLS) и финансовия инвеститор Yiwu State-Owned. Съгласно споразумение с Osram, LEDVANCE продължава да използва марката Osram за своите продукти (както и марката Sylvania за пазарите в САЩ и Канада).
След ребрандирането битовите LED осветителни продукти, включително лампи, крушки, панели, луни и др., може да имат променен надпис от Osram на Ledvance, което отразява новата идентичност и стратегически посоки на компанията.